Dieta z jabolčnim kisom

Hujšanje z jabolčnim kisom je zasnovano na ideji, da uživanje nekaj čajnih žličk jabolčnega kisa pred obroki, zavira apetit in zmanjšuje željo po raznih prigrizkih.

Ideja je postala priljubljena v 1950-ih letih, ko je dr. D.C. Jarvis napisal knjigo z naslovom Folk Medicine: A Vermont Doctor's Guide to Good Health (Ljudska medicina: Vermontski zdravniški vodnik do dobrega zdravja ). Dr. Jarvis je namreč menil, da uživanje jabolčnega kisa povzroči, da telo prične kuriti maščobo namesto, da bi jo shranjevalo.

Jabolčni kis sicer uporabljajo tudi diabetiki, ljudje z visokim krvnim tlakom in ljudje, ki se poslužujejo bazične oziroma alkalne diete. Študije o učinkovitosti jabolčnega kisa na ljudi so sicer še dokaj omejene.

 

Jabolčni kis kot dodatek za hujšanje

Jabolčni kis je mogoče najti v večini trgovin z zdravo hrano, pogosto pa tudi v trgovinah z živili, in sicer na oddelku z dodatki za zdravje. Nepasteriziran jabolčni kis je zlato rjave barve, na dnu steklenice pa lahko najdemo motno usedlino, ki ji pravimo »mati kisa«. Mati kisa je polna ocetne kisline, ki predstavlja eno izmed glavnih aktivnih sestavin jabolčnega kisa.


Jabolčni kis vsebuje tudi jabolčno, mlečno in citronsko kislino. Domneva se, da prav ta visoka raven kisline pomaga pri prebavi in uničuje škodljive bakterije, do katerih nastanka prihaja v prebavnem sistemu. Prav tako velja, da naj bi ta pomagala telesu tudi pri vzdrževanju zdrave alkalne ravni.


Jabolčni kis se uživa v tekoči obliki, po čajnih žličkah, mogoče pa ga je uživati tudi v obliki tablet in kapsul. Glede dnevnega vnosa jabolčnega kisa sicer ni nikakršnih uradnih smernic, a mnogi uživajo po dve čajni žlički na dan, zmešani s sokom ali vodo. Kadar se jabolčni kis uživa v obliki tablet, se najpogosteje priporoča 285 miligramov na dan.

 

 


 

Koristi prehrane z jabolčnim kisom za zdravje

Dieta z jabolčnim kisom je lahko koristna za kar sedem različnih zdravstvenih stanj. Zagovorniki te diete menijo, da vsakodnevno uživanje določene količine jabolčnega kisa lahko ublaži simptome naslednjih zdravstvenih stanj:

  • Debelost – ker se predvideva, da dieta z jabolčnim kisom pomaga telesu porabljati maščobe in zavreti želje po raznih prigrizkih, jo ljudje uporabljajo kot del načrta za zmanjšanje svoje telesne teže. V letu 2005 je študija, ki je obsegala 11 ljudi potrdila, da so se ljudje, ki so pred obrokom zaužili kruh s kisom, počutili bolj potešene, kot pa ljudje, ki so jedli le kruh. Kljub temu, da so o učinkih jabolčnega kisa potrebne še nadaljnje raziskave, pa je že mogoče potrditi, da obstaja kar nekaj znakov o tem, da jabolčni kis dejansko znižuje vrednost glikemičnega indeksa (GI).

  • Visoka raven holesterola – študija iz leta 2006 kaže, da so se ravni holesterola pri podganah, katerim je bil dan jabolčni kis, znižale.

  • Ravnovesje alkalne oz. bazične kisline – zagovorniki alkalne oz. bazične diete menijo, da je boljše zdravje mogoče doseči z ohranjanjem alkalne oz. bazične ravni telesa na 7,4 %. Jabolčni kis je sicer kislina za katero se domneva, da ob presnavljanju v telesu proizvaja alkalnost oz. bazičnost. Zaradi slednjega se jabolčni kis pogosto priporoča kot dodatek k alkalni dieti.

  • Sladkorna bolezen – številne študije so pokazale, da jabolčni kis znižuje raven glukoze v krvi. Domneva se, da ocetna kislina v jabolčnem kisu upočasnjuje prebavo škroba in tako posledično zniža glikemični indeks škrobnih živil. Ker so bile do sedaj izvedene študije majhne po svojem obsegu, bodo v prihodnosti potrebne nadaljnje raziskave, ki bodo zagotovile dokončne rezultate.

 

 

Tveganja in pomisleki

Večina priporočenih prehranskih načrtov, ki so povezani s to dieto, temelji na uživanju nizkokaloričnih obrokov. Če za zmanjšanje vaše telesne teže nameravate uporabiti dieto z jabolčnim kisom, boste morda želeli razmislili o zamenjavi jabolčnega kisa z nizkokalorično dieto ter 3-krat tedensko 20-minutno vadbo. V nadaljevanju vam zato navajamo nekaj razlogov, zaradi katerih bi se morda odločili opustiti uživanje jabolčnega kisa, kot dodatka k vaši dieti:

  • Ocetna kislina v jabolčnem kisu lahko poškoduje zobno sklenino, dele prebavnega trakta in požiralnika,

  • Znano je, da ima prekomerno uživanje jabolčnega kisa negativen vpliv na ravni kalija in kostne gostote,

  • Pojavijo se lahko težave zaradi interakcij z zdravili.
     

 

Tiskalniku prijazno

Trenutno se nahajate: Domov > Diete za hujšanje

 

VSE O HUJŠANJU - PRILJUBLJENE DIETE IZ CELEGA SVETA