Bazična dieta

Proti zakisanosti telesa -
bazična dieta 80:20

Zakisanost telesa je stanje, ko se v organizmu nakopiči preveč kislin. Kisline nastajajo kot stranski produkt metabolizma pri uživanju mesa, mlečnih izdelkov. sladkorja, žita, .... Hkrati k zakisanosti pripomore premajhen delež bazičnih živil (sadja in zelenjave). 

Bazična dieta je način prehranjevanja, kjer 80 % delež predstavljajo bazična živila in 20 % živila, ki v telesu tvorijo kisline. Ta živila danes predstavljajo pretežen del naše prehrane, namesto da bi bila v manjšini. Med "kisla" živila med drugimi štejemo meso, mlečne izdelke, čokolado, kruh, sladkane pijače, alkohol, ..., skratka živila, po katerih danes najraje posežemo.

 

Kako popraviti pH neravnovesje v telesu?

Prehranjevanje z bazično dieto, ki vsebuje 75-80 % bazičnih živil in minimalen delež živil, ki nas zakisajo je najboljši in najhitrejši način, da zopet vzpostavite pH ravnovesje v vašem telesu. Minimalen delež "kislih" živil (predvsem mesa) nam zagotavlja dopstop do osnovnih pomebnih hranil, predvsem do mineralov in beljakovin.

 

Z intenzivno bazično dieto si lahko v nekaj tednih hitro obnovite zdravje. Za hitrejše rezultate priporočamo pitje sveže iztisnjenih sokov in dodatke v obliki bazičnih mineralov. Predvsem sveže iztisnjeni zelenjavni sokovi (iz zeleno listnate zelenjave) predstavlajo hitro pot za povrnitev zdravja.

 

 

Z bazično dieto boste organizmu vrnili minerale,
ki jih izgublja z odstranjevanjem kislin

Bazični minerali, kot so magnezij, kalcij in kalij telo uporablja, da lahko nevtralizira višek kislin. Te minerale organizem črpa iz lastnih zalog (kosti, mišice, ..), samo zato, da bi lahko čimprej odstranil kisline. Z bazično dieto boste zopet obnovili in povrnili telesu dragocene minerale. Pri močni zakisanosti telsa je priporočljivo tudi dopolnilo v obliki bazičnih mineralov, ki vsebuje najpomembnješe minerale v obliki prahu.

 

Katera živila nas zakisajo? Oglejte si tabelo v PDF formatu.

 

 

Hrana, ki nas zakisa - 20 % delež

  • vse meso (govedina, svinjina, jagnjetina, piščanec) in ribe

  • riž (beli, rjavi)

  • koruza, oves, rž, pira, pšenica, otrobi

  • Kokic

  • testenine

  • kruh in večina drugih žitnih izdelkov, pecivo, slaščice

  • sir

  • sončnična in bučna semena

  • pšenični kalčki

  • oreščki: orehi, indijskih oreščki, posušeni kokos (svež kokos je bazičen), pistacije, macadamije, lešniki, brazilski oreški in arašidi

  • pijača kola

  • alkoholne pijače

  • kava in druge kofeinske pijače

  • sladkani jogurt

  • večina oblik sladil (umetna sladila, sladkorni trs, sladkorna pesa, ječmenov sirup, predelani med, javorjev sirup, melasa, fruktoza, laktoza)

  • rafinirana kuhinjska sol

  • sojina omaka

  • gorčica

  • ketchup (razen naravne in domače)

  • majoneza (razen naravne in domače)

  • beli kis

  • tobak

  • skoraj vsa zdravila

 

bazična dieta

 

Bazična hrana - 80 % delež

  • praktično vsa zelenjav

  • praktično vse sadje, razen borovnice, slive, suhe slive in brusnice.

  • fižol

  • grah

  • krompi

  • maranta moka

  • žita, kot so lan, proso, kvinoja in amaran

  • oreški kot so mandlji, pinjole, svež kokos in kostanj

  • sveže nesoljeno maslo

  • mleko, smetana in kozje mleko

  • jajca

  • sirotka

  • navaden jogurt

  • sladila iz surovega, nepasteriziranega medu, posušeni sladkor trsnega soka

  • sadni sokovi (sveže iztisnjeni)

  • vsi zelenjavni sokovi

  • večina zeliščnih čajev

  • česen

  • kajenski poper

  • želatina

  • večina zelišč

  • miso

  • večina zelenjave in nepredelana morska sol

  • večina začimb

  • izvleček vanilije

  • pivski kvas

  • večina nepredelanih, hladno stisnjenjenih olj so nevtralna ali bazična.

 

Ne morete shujšati?

Zakisanost telesa in težave pri izgubi telesne teže sta zelo tesno povezana pojma. Notranje pH okolje telesa vpliva na številne funkcije in procese v telesu.

Več o tem ...

 

 

 

Tiskalniku prijazno

Trenutno se nahajate: Domov > Diete za hujšanje

 

VSE O HUJŠANJU - PRILJUBLJENE DIETE IZ CELEGA SVETA